Един стар текст от торбата с хитирините…

Още такива в сборника „Циганите на Сатурн, бомба в парламента, секс с животни и…“

23 май 2010
Опитвам се да създам нов жанр – български DICKLIT. Същото като CHIKLIT , само че обратното. Направих плах опит в сборника “Секс-off”, но хората, т.е. читателките, го разбраха съвсем буквално и получих куп любовни обяснения. Абе… направо не го разбраха! И като човек с говорни дефекти – свикнал съм – когато не ме разбират да търся вината най-вече у себе си. Затова ще опитам пак, макар и с риск дамите, четящи “Макс” да се почувстват като Бъгс бъни на изложба за интезивно зайцевъдство.

Всеки, който твърди, че за него жените са прозрачни, просто не знае какво пропуска. Ето горчивия опит с Мел Гибсън. След филма “Какво искат жените”, където успя да надникне в мислите им, окончателно се побърка. Започнаха едни кървища, едни страсти Христови, едни маи и ацтеки с изтръгнати сърца… Съдбата на синеокия австралиец е ярко доказателство на мисълта на Менандър: “От всички диви зверове на сушата и водата, най-дивият е жената”.
И още – жените са опаковката на жените. Коли, дрехи, кожа…изобщо истински вълнуваща е само повърхността. Навлизането в дълбочина разкрива неща като симулиране на оргазъм, любов към малки порцеланови кученца, искрено харесване на марката “Версаче” и други угнетителни явления. Защо трябва да обясняваш на една жена, например, че Версаче е просто начинът, по който съдбата си отмъщава на Италия за Рененсанса. Имаш ли Джото, Микеланджело, Ботичели…чакай рано или късно Версаче. В природата има равновесие.

Приятел шотландец, подпирайки се здраво на проветривото като шотландска пола национално чувство за хумор твърдеше: “В сексуалните ми фантазии има винаги две жени – едната готви, другата чисти. И все пак – когато умра искам прахта ми да бъде разпиляна върху любимия й килим…” Вечната война за дъската на тоалетната чиния не отминава нито мъжете с поли, нито жените с панталони, дори и тези, които имат клозет на двора с клекало.
Не мога да нарека гениалният писател Мирча Картареску приятел, но го познавам. През лятото в Бургас, докато представяш последната си книга с есета за едно женско списание, цитира дядо си. Дядо му казвал: “Жената е това, за което се държим докато правим секс”. Не е много европейско, нали? Затова изобщо няма да цитирам моите дядовци какво казваха…
Защо трябва да се подлагаме на това? Сигурно има и други начини.

Трябва да се започне с искрено възхищение към жените. Като цяло – напук на всички обяснения, че не е бон тон да се говори “жените това, мъжете онова”. Аз самият много им се възхищавам. Мога да го докажа с фактури и извлечения от кредитните си карти. Смятам, че жената е по-доброто същество и за това на нея е поверена грижата за бъдещето на вида. Филми като “Видове” и “Пришелецът” – едно, две и три са доказателство. Както и Библията, но само “едно”. Евангелските продължения са малко мачистки. Кен и Барби също. Кен го купуват много по-малко, а всеизвестно е, че “разведеното Барби” е най-търсено, защото си има всичко – и къщичка, и кола, и хубави дрешки.

След възхищението идва ред на преклонението. Но не в смисъла на Уди Алън, който казва: “Бих издигнал пиедестал…над жена си”. Най-добрият майстор на преклонението е Булгаков. При него целият пъкъл се изрежда да целува коляното на една жена. И жената се казва Маргарита. Явно името е важно. Ако се казваше Спаска щеше да е по-трудно. Ето в Англия, миналия век, профсъюзите стачкуваха, стачкуваха, пък накрая целунаха задника на една друга Маргарита. Тачър. И в българските народни песни срещаме наивистични потвърждения на преклонението: “Кога Радка вида цела дена весел хода, кога я не вида – три дена болен лежа”

Успоредно с възхищението и преклонението е необходимо да се отбележи установяването на различията. Това е важно. Различието между мъжа и жената е основно космогонично познание от зората на човечеството. Каквото и да говорят феминистките мъжете и жените са различни. Прекрасният и забранен мислител, създателят на “балкано-българският титанизим” Найден Шейтанов изследва неофициалния еротичен фолклор на нашите предци и описва концепцията “две глави – две усти”. В студията си от 1932 г. “Сексуалната философия на българина” Шейтанов цитира традиционните народни разбирания: жената има две усти – долна и горна, затуй повече говори. Мъжът има две глави – ясно кои – за туй повече мисли. В този план концепцията за сурата ламя триглава е напълно погрешна. Това не е женско същество, а мъжко. И заради трите глави и заради определнието “сур”, което се е използвало само за древни анималистично-фалистични символи (“сур”-и са вълк, елен, едноокият смок)
Цялата история за тримата братя, залатната ябълка и триглавата ламя е изпълнена с дълбока хомескуална тревожност – веднъж прочели обясненията на Шейтанов – всичко си идва на мястото. Мъжете и жените са различни. Не мисля повече да го доказвам.

Възхищение, преклонение, разграничение, употреба. Употребата е следващата фаза на превръщането на жената в очите на мъжа. Хилядолетни наблюдения се обобщават със силата на изкуството: “Жената е негъра на света” пееше Джон Ленън и затова си взе японка. Да няма никакво съмнение, че не си е взел негър…Либерал!!!
Българската народна мъдрост през вековете е категорична: “Жената за една работа става и тя без мъж не може” – казва балканският мъдрец и добавя насърчително към внука си, комуто все не се вярва, че ще доживее най-после възрастта, когато да познае секса с жена: “Тия ора, дето ги гледаш да одат по земята, све кур ги е правил!”

Безспорно има национални нюанси – успоредно с горното твърдение, на другия край на континента лорд Честърфийлд произнася прочутото си мнение за секса: “Удоволствието е мимолетно, позата –нелепа, а разходите – ужасни!”. Години по-късно друг голям английски мислител, въздъхва с носталгия по викториантството: “Сексът вече не е същото, откакто и на жените започна да им харесва”
Въпреки цялата тази мъдрост, англичани продължават да се раждат. И това е ярко доказателство, че има една утилитарна употреба на жената, а всичко останало е онова, което са си я намислили конкретните потребители. В края на ХХ век глобализма и рекламата направиха много за превръщането на жената в продукт, който продава, се продава и комуто продават. Като прескочим петскоростните автоматични самобръсначки и скорсотната кутия “типтроник”, почти всички останали стоки са насочени от и към жената. Опасявам се, че жените не просто поглъщат мъжете, но се готвят да погълнат и целия свят. Опасността идва от собствената им липса на ясна концепция…
В какво се превръщат жените, все пак?
Разбира се, че в това, което си намислят мъжете. Били те и хомосексуалисти – виж “Говори с нея” на Алмодовар. Животът на жената продължава, дори когато тя е в клинична смърт. Продължава във фантазиите на мъжа. Задават се нови и нови въпроси. Жените нямат отговори. Те само биологично размножават проблема. Защо нямат отговори – илюстрира ни го емблематична случка от клиничната практика на психоаналитиците:

На прочутата кожена кушетка е полегнала достолепна дама и разказва съня си:
– Една маймуна, докторе – огромна, космата, ужасяващо възбудена- преследва ме из едни безкрайни коридори. Усещам смрадливия й дъх по врата си. Размахващите и се огромни ръце с мръсни нокти късат парчета от дрехите ми… Аз бягам и пищя. От време на време толкова ме приближа, че ме допира с възбудения си член…Тичам, блъскам се, падам, ставам, пак тичам и накрая стигам до стена…Няма на къде повече да тичам. Маймуната приближава…
– И? – пита психиатърът, след като пациентката му внезапно е млъкнала
– Емиии – и аз това питам. Сега какво, питам маймуната, примряла от страх, а тя ми проговаря много възпитано: “Не знам! Вие ме сънувате, госпожо…”

Коментари

comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва бисквитки (cookies), за да Ви предостави възможно най-доброто потребителско изживяване. Ако продължите да използвате сайта, то вие сте съгласни с това. Научете повече

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close